1399-07-13 11:45
442
0
70755
گزارش مردمی/داد از بی آبی؛

بی‌آبی طولانی مدت در کانون طه گرگان /سوء مدیریتهایی که در سایه بروکراسی اداری پنهان شد

بی‌آبی بیش از شش ماه در کانون فرهنگی تربتی طه گرگان وضعیت بغرنج و اضطراب مبتلا به کرونا را در این مکان حاکم کرده است

به گزارش گلستان ما؛ کانون طه گرگان از جمله مکان های زیر نظر آموزش و پرورش است که فعالیت های فرهنگی ورزشی و پرورشی خود خدمات فراوانی را به دانش آموزان ارائه  می دهد.

حضور دانش آموزان در سالهای گذشته و قبل شیوع کرونا و فعالیت ها و کلاس های آموزشی، سالن اجتماعات ،سالن جلسات در کانون طه گرگان روزهای پر رونق و شادی  داشته است.

اما از سال گذشته و با وجود کرونا این مکان دیگر از حضور دانش آموزان بخصوص در تابستان بی نصب مانده وحتی در آمدزایی آن به شدت کاهش یافته است .

شاید همین روند کاهشی درآمدزایی آن باعث شده از چشم مسئولان بیفتد. درمکان کانون طه دو خانواده یکی معاون مدیرکل و دیگری سرایدار درآن زندگی می کنند. البته در سالهای گذشته روسای سازمان دانش آموزی که دفتری در این کانون داشته اندآنجا زندگی می کردند.

اکنون بیش از 17 نفر مسئول و کارمند کانون طه و سازمان دانش آموزی به مدت هشت ساعت در آنجا کار می کنند اما ماهاست که آب شرب این مکان قطع شده و کارمندان آن از نعمت آب  بی بهره مانده اند.

وضعیت زمانی زمان بغرنج تر می شود که در شرایط کرونا و بی آبی در این مکان، نه از موادضدعفونی کننده خبری است و برای استفاده از سرویس بهداشتی نیز باید به ادارات دیگر مراجعه کنند.

اما با توجه به اینکه روز گذشته مسئول آموزش و پرورش گلستان گفته است که آب شرب این مکان را از یکی از ساختمان های مجاور آن تامین کرده اند اما بازدید میدانی این مکان حکایت از قطعی دوباره آب شرب آن دارد.

در گفتگو با مسئولان و برخی از کارمندان به دلیل فرسوده بودن لوله های آب در این مکان و ترکیدگی لوله میزان استفاده آب آن در کنتورها بیش از اندازه شد و هزینه آن به 90 میلیون تومان رسیده است.

ولی الله ساور رئیس روابط عمومی آب و فاضلاب گلستان با تاکید این مطلب به خبرنگار ما گفت: با مسئولان آموزش و پرورش صحبت شده بود که مبالغ آب بهای خود را قبل از آنکه زیاد شود پرداخت کنند اما متاسفانه  انجام نشد .

وی با اعلام آمادگی بازدید این مجموعه با همراهی مسئولان آموزش و پرورش استان ادامه داد: با این حال با رایزنی های فراوان و با تغییر تعرفه، آب بهای کانون طه در اسفندماه سال گذشته به 20 میلیون تومان و تا شهریورماه به 30 میلیون تومان رسیده بود که آموزش و پرورش برای  پرداخت آن اقدام کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش اما در گفتگو با خبرنگار این پایگاه خبری از هزینه کرد، 70 میلیون تومانی برای لوله کشی دوباره از ابتدای کمربندی تا کانون طه کانون طه خبرداد و گفت: درصدد تفکیک کنتور هنرستان تربیت بدنیف کانون طه و استخر معلم هستیم تا بتوانیم بزودی مشکل آب  این مکان را حل کنیم.

زاهدی مسئول پشتیبانی و تدارکات اداره کل آموزش و پرورش گلستان هم گفته است؛ بروکراسی اداری مانع از تسهیل روند کار می شود اما ما سعی می کنیم زودتر آن را پیش ببریم.

وی گفت: مراحل قانون  و درخواست ها از سازمان های مرتبط برای تفکیک کنتور آب این مکان انجام شده است و دریکی دوروزآینده در این هفته حفاری ها و نصب کنتور انجام خواهد شد.

زاهدی در پاسخ به این پرسش که هزینه آب این مکان پرداخت شده است، این سازمان نسبت به پرداخت ها اقدام کرده و در حال انجام است.

این مقام مسئول با بیان اینکه فعلا آب این مکان را از مکان دیگر تامین کرده ایم، گفت: تا تفکیک و نصب کنتور جدید این مکان  بدون آب شرب نمی می ماند.

حال باید دید چه زمانی آب شرب کانون طه  برای استفاده وصل خواهد شد.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.